Blogg

Tips till en bättre sömn

Hejsan fina du <3

Jag hoppas att du sovit gott !

Jag sitter i vårat kök ensam med en kopp kaffe och har precis satt på min diffuser med dofterna Ylang Ylang och copaiba för en skön dag.

Det är så viktigt att vi sätter en intention för dagen så att den blir så bra som möjligt!

Min intention idag är att ha en skön,lugn familjedag!

Sömn är så viktigt men är också något som kan skapa ångest om man inte mår gott eller om man sover dåligt i stressade tider.

Här kommer mina tips för att kunna skapa en så skön sömn som möjligt!

  • Skapa en rutin/ritual runt din sömn ( ex samma tid varje kväll)
  • STÄNG AV mobil/padda/tv minst 2 timmar innan du går och lägger dig. DU BEHÖVER INTE MER STIMULANS! Samt att ljuset från mobilen gör oss pigga.
  • Ta ett skönt bad/dusch och se för ditt inre hur alla krav all stress försvinner ut med vattnet.
  • Meditera
  • Ta en skön långsam promenad
  • Kosttillskott såsom Magnesium är bra
  • Ät inte någon mat för tätt inpå sänggående, magen behöver också sin vila!
  • Eteriska oljor såsom Lavendel och Frankinscense är lugnande och grundande , droppa på kudden eller spraya i sovrummet.
  • 18 grader i sovrummet är optimalt för en god natts sömn även om du är frusen av dig ( du ligger under ett täcke! antar jag ;))
  • Krav, press och stress kan du lägga undan tills det är dags att ta tag i dem, dvs imorgon!
  • Skriv gärna i en dagbok eller journal det som hänt under dagen , då är det lättare att släppa taget om kraven.

Jag själv brukar ligga på en spikmatta och läsa en bok i 30 minuter innan jag somnar (som en stock, spikmatta gör susen!)

Jag hoppas att du finner dessa tips värdefulla

Allt gott till dig min vän <3

Baby, Flicka, Nyfödda, Nyfödd Baby

Du kanske också gillar…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *